Leveransvillkor

Beställningar levereras fraktfritt om förvalt fraktfria leveransalternativ används. För specifika områden kan kompletterande leveransalternativ med fraktkostnad visas som tillgängliga. Det sistnämnda leveransalternativet kräver ett aktivt val i kassan.

Vi skickar endast paket inom Sverige. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad, d.v.s. vi reserverar oss för slutförsäljning. Skulle din order inte kunna skickas i tid har du då rätt att häva ditt köp.

Om ditt paket och/eller innehållet är transportskadat när du får det, anmäl det genast på platsen. Om paket kommer bort under transporten måste du meddela vår kundtjänst inom skälig tid (2 månader).

The Urban Train skickar en orderbekräftelse till mailadressen du angivit innan vi skickar varorna till dig.

Leveranssätt:

Varubrev: För beställningar som har en låg vikt och volym kan leveranssätt Varubrev användas. Detta leveranssätt är ej tillgängligt vid postförskott eller vid högre varuvärden. Varubrev levereras direkt till din adress.

Paket till ombud: För beställningar till paketombud använder vi Postnord MyPack Collect.
När din beställning har anlänt till Postnords utlämningsställe skickas en avisering till dig.Avisering kan ske på något av följande två sätt, beroende på om vi har ett korrekt mobiltelefonnummer till dig:SMS-avisering till din mobiltelefon: Aviseringen sker samma dag som paketet ankommer till ditt utlämningsställe.

Brevavisering: När ditt paket anländer till Postnords utlämningsställe skickas en avi hem till dig. Ta med dig avin och din legitimation till det anvisade utlämningsstället för att lösa ut din beställning.

För att hämta ut paket krävs att du kan visa upp giltig legitimation. För uthämtning av annan än mottagare, vänligen kontakta oss för mer information eller se information på Postnords hemsida.

Vid eventuella leveransförseningar eller slutförsäljningar meddelas du. Om du inte är nöjd med ett nytt angivet leveransdatum har du alltid rätt att avboka din order utan kostnad. Vi kan inte erbjuda någon form av ersättning på grund av en leveransförsening eller slutförsäljning.

Hemleverans: För leveransalternativet ’Hemleverans’ använder vi Best Transport. Detta alternativ visas som tillgängligt endast för de områden där Best Transport kan erbjuda denna tjänst. Det är ej möjligt att välja detta leveransalternativ om du väljer att betala via postförskott.

Du har med detta leveransalternativ möjlighet att välja det leveransdatum som passar dig bäst. Leverans sker kvällstid vardagar (kl. 18.00-22.00) på valt datum. För att kunna leverera din beställning krävs att mottagarens legitimation skall kunna uppvisas vid mottagandet av beställningen. Om annan än mottagaren tar emot leveransen krävs i tillägg att dennes legitimation skall kunna uppvisas. Om leverans ej kunnat utföras på grund av mottagarens frånvaro/otillgänglighet återförs försändelsen till Best Transports närmaste terminal och mottagaren meddelas om möjligheten att under nästa dag hämta försändelsen där. Om försändelsen ej hämtas kommer paketet återföras till The Urban Train och hanteras som en returorder.

För leveransalternativet ’Hemleverans’ tar vi ut en fraktkostnad, vars storlek anges i kassan. Fraktkostnad kan endast reklameras om The Urban Train:s eller vår transportörs åtaganden ej har uppfyllts. Vi förbehåller oss rätten att göra löpande justeringar i tjänstens tillgänglighet och leveranstid.

Instabox: Ditt paket levereras till angiven paketbox. Den förvalda paketboxen motsvarar det val Instabox rekommenderar för ditt postnummer. Du har även möjlighet att göra ett eget val av paketbox som passar dig bättre. Avisering och kod för uthämtning distribueras via SMS till angivet mobilnummer. Tjänsten kräver Mobilt BankID. Paketet är tillgängligt i 24h efter ankomst till paketbox. Om försändelsen ej hämtas kommer paketet återföras till The Urban Train och hanteras som en returorder. Normal transporttid är 0-1 dag.

Volvo In-Car Delivery: För mottagare registrerat sig som användare av denna tjänst och befinner sig inom tjänstens geografiska täckningsområde erbjuder vi möjlighet till leverans till bilens bagageutrymme. För mer information om tjänsten och dess förutsättningar, se https://incardelivery.volvocars.com/#/ . Avisering och bekräftelse av bilens tillgänglighet sker via SMS. Normal transporttid är 1-2 dagar.